آیا قتل عام ارامنه توسط دولت عثمانی تکرار می گردد؟
ترجمه توسط حمید محوی ترجمه توسط حمید محوی


 

نامۀ سرگشادۀ بنیاد چوبانیان (در فرانسه)

به دو وزیر فرانسه

نوشتۀ روژه اکی، مدیر بنیاد چوبانیان

 

حقیقت شما را آزاد خواهد کرد

مرکز مطالعات جهانی سازی، 22 اکتبر 2012

پاریس/23 اکتبر 2012

 

Turquie : La vérité vous lèrera

De Roger Akl

Global Research, octobre 22, 2012

Région : Middle East & North Africa

Thème: Désinformation médiatique

http://www.mondialisation.ca/turquie-la-verite-vous-liberera/5309141



آقایان وزرای امور خارجه و دفاع

حقیقت شما را آزاد خواهد کرد

متحد فرانسه، ترکیه می خواهد در بلوای سوریه، کار مابقی ارامنه که به گروه نجات یافتگان و بازماندگان قطع نسل 1915 تعلق دارند را یکسره سازد. سال 1915 ترکها آنان را به راهپیمائی مرگ آوری در صحراهای این کشور واداشته بودند. در آنجا، مردم سوریه تعدادی از آنها را نجات دادند، حمایتشان کردند، به آنها خوراکی دادند. مردم سوریه حتی کودکان بی مادر را نزد خودشان نگهداشتند و بزرگ کردند زیرا سربازان عثمانی پس از تجاوز به مادرانشان آنها را به طرز فجیعی کشته بودند.

این کودکان شانس بزرگی آورده بودند، زیرا سربازان عثمانی از بریدن سر کودکان در برابر چشمان مادرانشان لذت وافری می بردند و حتی شکم زنان باردار را می شکافتند تا جنین را در رحم نابود سازند. در فرانسه برخی این اعمال شقاوت بار را به اسلام نسبت می دهند، ولی چنین برداشتی کاملا اشتباه است، این موضوع هیچ ارتباطی به مذهب ندارد بلکه در رابطۀ مستقیم با فرهنگ و رهبران است. زیرا اگر ترکهای عثمانی مسلمان بودند، مردم سوریه نیز که فراریان ارمنی را پناه  می دادند، آنها نیز مسلمان بودند. حتی خانواده هائی که کودکان یتیم ارمنی را بزرگ کرده بودند، وقتی این کودکان به سن بلوغ رسیدند، آنها را از اصل و نصب مسیحی شان آگاه ساختند، تا به جمع هم کیشان خود بازگردند. و این حقیقتی است که حتی در ترکیه امروز رایج نیست  و بسیاری از بازماندگان ارامنه از اعتراف به اصل و نصب خویش می ترسند. در حالی که دونمه ها از یهودیانی هستند که روزها به کیش مسلمان و شبها به کیش یهودی روزگار می گذرانند، زیرا دموکراسی در ترکیه به آنها آزادی عقیدتی نمی دهد.

چرا ما امروز چنین موضوعی را مطرح می کنیم؟ علت این است که روزنامۀ لوموند داستان افسانه ای دربارۀ انقلابیان ترکمن یعنی«خوبهائی» را تعریف می کند که ارمنیان و علوی هایی که «بده ها» باشند را در دهکدۀ برج القصب تهدید کرده اند که اگر مقاومت کنند، قتل عامشان خواهند کرد...

نمی دانم استراتژی فرانسه و ناتو و رسانه هایشان کدام است. ولی تمنّا دارم، از ریاکاری پشتیبانی هایتان از ترک های «خوب»، جهاد طلبان، برادران مسلمان، سلفی ها، القاعده علیه شرورها دست بکشید. دولت سوریه که شما ان را شرور می دانید، با تمام معایب، خیلی دموکرات تراز متحدان وهابی و القاعده ای و سلفی شما می باشد. دولت سوریه دست کم به شهروندانش حق آزادی مذهب می دهد.

اگر این رئیس ترکمن فکر می کند که ارمنی ها واقعا پس از تجربۀ قتل عام، خودشان را به او تسلیم می کنند، روزنامه نگار شما خیلی ساده خواهد بود اگر چنین داستانی را واقعا باور کرده باشد . و شما، آقایان وزیر به چنین موری باور دارید؟

فکر می کنم که شما نیز باور ندارید. ولی شاید فکر می کنید که به نفع فرانسه است که سیاست پشتیبانی از ترکیه و شاهزاده نشین های وهابی خلیج برای منافع نفتی و اقتصادی ادامه پیدا کند. چرا حقیقت را به رأی دهندگان و خوانندگانتان نمی گویید، مگر این که چیزی برای پنهان کردن داشته باشید.

 

Roger Akl

Secrétaire général de l’Institut Tchobanian

www.tchobanian.org

19.10.2012



October 23rd, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی